faceci.com.pl

Blog tematyczny dla mężczyzn o motoryzacji, technologii oraz biznesie

Poradniki

Jak zorganizować trening w domu bez sprzętu i czy warto?

Jak zorganizować trening w domu bez sprzętu i czy warto?

Nie każdy ma taką możliwość, by uczęszczać regularnie na siłownię. Nie każdy też chce to robić, bo niektórzy wolą po prostu ćwiczyć w swoim domowym zaciszu. Nikt nam wtedy nie przeszkadza i nikt nas nie ocenie, a ćwiczenia są wykonywane w rytmach ulubionej muzyki. Trening w domu bez sprzętu potrafi być natomiast w zupełności wystarczającą aktywnością. Głównie do kształtowania sylwetki, poprawy wydolności oraz uzyskania większej siły mięśni.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego dobry plan jest podstawą ćwiczeń
  • jak sprawić, żeby trenig w domu nie był nudny
  • jakie są zalety trenowania w domu

Zobacz też: Jakie perfumy męskie będą odpowiednie dla dojrzałego mężczyzny, a jakie dla młodego chłopaka?

Dobry plan podstawą udanych ćwiczeń

Każdy może ćwiczyć w zupełnie innym celu, więc ten cel należałoby w pierwszej kolejności określić. Osoba, która nie wie, do czego w ogóle dąży ze swoimi treningami, zaczyna szybko się plątać i tracić pierwotny zapał. Celem może być utrata wagi, wysmuklenie sylwetki, zwiększenie muskulatury, ale też i poprawa kondycji bądź uzyskanie dobrej sprawności ogólnej.

Dopiero mając przed oczami swój główny cel, można dostosować do niego plan treningowy. W przypadku chęci zrzucenia wagi i wymodelowania sylwetki najlepiej sprawdzi się połączenie ćwiczeń aerobowych z tymi siłowymi. Muskulatura również można budować bez użycia jakiegokolwiek sprzętu. Wystarczy spojrzeć na pasjonatów kalisteniki. Pomimo tego, że są oni skoncentrowani na pracy z obciążeniem własnego ciała. Wyglądają tak, jak gdyby całe dnie i noce spędzali na świetnie wyposażonej siłowni.

Trening w domu bez sprzętu nie musi być nudny

Wiele osób martwi się również o to, że trening w domu bez sprzętu będzie dla nich po prostu nudny. Podczas gdy w rzeczywistości dokładnie te same wątpliwości można by mieć w odniesieniu do treningów wykonywanych na siłowni. Nie trzeba mieć żadnego sprzętu, by bawić się aktywnością fizyczną i czerpać z niej ogromną radość. Nawet najbardziej klasyczne ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała, takie jak pompki czy przysiady, można wykonywać np. w obwodach lub ze zmienioną intensywnością. Inne mogą być przeplatane z wysiłkiem cardio, by było właśnie ciekawiej.

Z czasem warto jednak pomyśleć o zaopatrzeniu się chociażby w jakiś najbardziej podstawowy sprzęt. Komplet dwóch hantli ze ściąganymi i wymienianymi obciążnikami można już dostać za jakieś dwieście złotych. Taki sprzęt pozwoli już na wykonanie bardzo porządnego treningu mięśni całego ciała.

trening w domu bez sprzętu

Zalety trenowania we własnym domu

Osoby, które nadal nie są przekonane do trenowania w domu bez sprzętu, powinny pomyśleć o licznych zaletach płynących z zastosowania tego rozwiązania. Domowe ćwiczenia to przede wszystkim bardzo wygodna opcja. Można się nimi zająć dosłownie zawsze, nie tracąc czasu na dojazd na siłownię czy w ogóle przygotowanie się do wyjścia z domu. Krótki trening w domu bez sprzętu da się wykonać w ciągu dwudziestu minut. A taką chwilę każdy zawsze znajdzie, nawet jeśli ma na głowie pracę, opiekę nad dziećmi i różne dodatkowe zajęcia.

Domowe treningi mogą być też świetnym wstępem do „poważniejszego” i bardziej intensywniejszego trenowania. Warto zacząć od nich swoją przygodę z siłownią, aby powoli przyzwyczaić ciało do wzmożonego wysiłku i nie ustawiać sobie od razu zbyt wysoko poprzeczki, by później w ogóle nie być w stanie jej pokonać.

Udostępnij