Tutaj jesteś

Jakie auto wybrać do firmy?

2 grudnia 2022 Motoryzacja auto do firmy

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jaki samochód najlepiej wybrać do prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Warto się tego dowiedzieć oraz zapoznać z najważniejszymi aspektami zakupu pojazdu.

Rodzaj nadwozia

Podczas wyboru samochodu użytkowego do firmy należy zwrócić uwagę przede wszystkim na rodzaj jego nadwozia. W obecnych czasach w sprzedaży można znaleźć pojazdy o różnych typach nadwozia, które różnią się funkcjonalnością. Ze względu na rodzaj nadwozia samochody przeznaczone do przedsiębiorstw dzielą się na furgony, vany, kombivany, busy, a także pick-upy. Wybór konkretnego rodzaju podwozia powinien się odnosić do potrzeb przedsiębiorstwa, a także sposobów wykorzystywania pojazdu.

Pojemność

Kolejnym istotnym aspektem wyboru samochodu użytkowego do firmy jest jego pojemność, a także wymiary przestrzeni ładunkowej. W tym przypadku najlepiej sprawdzają się typowe pojazdy dostawcze, które mają dość spore rozmiary. Jednak szczególną uwagę warto zwrócić również na taki model jak kombivan, który ma rozsądne gabaryty, a przy tym stosunkowo sporą przestrzeń do załadunku. W przypadku zakupu pojazdu tego typu można skorzystać z bardzo atrakcyjnego finansowania, które jest oferowane przez VW FS.

Liczba miejsc

Wśród najważniejszych aspektów zakupu samochodu do firmy można również wskazać liczbę miejsc. W standardowych pojazdach można znaleźć od dwóch do czterech miejsc. Jest to zależne między innymi od budowy pojazdu, a także jego przeznaczenia. Jednak w niektórych przypadkach lepiej sprawdzają się pojemne busy, w których jest aż do dziewięciu miejsc. Warto zdecydować się na ich wybór, jeśli potrzebuje się samochodu do przewozu większej ilości osób.

Dopuszczalna ładowność

Dopuszczalna ładowność to kolejna kwestia, którą powinno się sprawdzić przed podjęciem decyzji o zakupie użytkowego pojazdu do firmy. W przeładowanych pojazdach tył może nienaturalnie zbliżać się do podłoża, co może się przyczyniać do szybszego zużywania się podwozia, a także braku precyzji w prowadzeniu samochodu. Warto sprawdzić dopuszczalną ładowność danego pojazdu oraz porównać ją z planowanym obciążeniem samochodu.

Koszty eksploatacji

Bardzo ważnym parametrem wyboru samochodu do przedsiębiorstwa są oczywiście koszty jego eksploatacji. Koszty eksploatacji pojazdu w pośredni sposób wpływają na opłacalność prowadzenia danej działalności gospodarczej. Główne koszty eksploatacji samochodu w firmie dotyczą przede wszystkim zużycia paliwa, ale także częstotliwości wykonywanych napraw. Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie leasing samochodu, który jest niezwykle opłacalny dla wielu przedsiębiorców – sprawdź więcej na: https://www.vwfs.pl/klienci-biznesowi/finansowanie-samochodu/finansowanie-samochodu-nowego/leasing-klasyczny.html 

Rodzaj silnika

Wybierając samochód do firmy powinno się również szczególną uwagę zwrócić na rodzaj jego silnika oraz układu napędowego. W przypadku pojazdów dostawczych dominują diesle i jest to dość rozsądny wybór. W ofercie producentów oprócz manualnych skrzyń biegów można również znaleźć automatyczne. Samochody z automatyczną skrzynią biegów będą doskonałym wyborem do firmy, ponieważ usprawniają codzienne korzystanie z pojazdu i zwiększają komfort kierowców.

Wyposażenie dodatkowe

Podczas wyboru samochodu do firmy na uwagę zasługuje również wyposażenie dodatkowe, które powinno się w odpowiedni sposób dopasować do potrzeb swojej działalności gospodarczej. Nowoczesne samochody są wyposażone w szereg innowacyjnych technologii, które ułatwiają codzienne podróżowanie. Wśród nich można wskazać zarówno rozbudowane systemy multimedialne, jak i różne układy asystujące w czasie jazdy. Bardzo przydatne są na przykład układy kontrolujące oraz wspomagające parkowanie.

Z czego składają się przemysłowe instalacje technologiczne

Redakcja faceci.com.pl

Redakcja to zespół ekspertów posiadających głęboką wiedzę na temat samochodów, motocykli oraz innych pojazdów mechanicznych. Ci eksperci są nie tylko pasjonatami, ale również profesjonalistami w swojej dziedzinie, posiadającymi doświadczenie w różnych obszarach branży motoryzacyjnej.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?